Nádor Judit
VÉGTELEN TEREMTÉS

A Kiscelli Múzeum romtemplomában megrendezett kiállításom a Teremtés/alkotás analógiájára épült; megjelenítésére egy 64 képbõl álló, interkulturálisan (is) értelmezhetõ jelrendszert dolgoztam ki (a számszimbólika egyébként a 64-es számot a “teljesség teljességeként” magyarázza, a kínai Változások Könyve pedig a világ minden jelenségét képes 64 hexagrammal kifejezni - de ezenkívül az ember genetikai kódja valamint idegrendszeri felépítése is a 64-es számmal függ össze). A két fázisra bontott Teremtés/alkotásban rejlõ végtelen lehetõséget az “Isteni Játék” - a sakk - 8x8 kockás táblája jelképezi: az elsõ 32, fehéren keresztül manifesztálódó képen a materializáció (=anyagban megjelenés), a másik 32 - feketében fokozatosan föloldódó - képen a spiritualizáció (=szellemmel telítõdés, azaz visszatérés az Egy-be) folyamata kísérhetõ végig.
Mivel a Teremtés (akár az alkotás) az archaikus (homogén) téridõben zajló folyamat, végtelenné és ciklikusan ismételhetõvé teszem azáltal, hogy a képek között végtelenített útvonalat jelölök ki. Az elrendezés biztosítja, hogy közöttük minden pillanatban interakció jöhessen létre.
 
 
 

 


 Szerkeszti: Marton Ádám
Copyright © BTM     Utolsó módosítás: 1999. 01. 02